poniedziałek, 14 czerwca 2010

Koniec głośnych reklam

Na luzie ;)

W nawiązaniu do artykułu jaki napisałam kilka dni temu " Reklama - pranie mózgu już od rana", ku mojemu zdziwieniu dotarł dziś do mnie NEWS, który dotyczył głośnych reklam. Oto co możemy przeczytać w artykule.

" Bardzo dobra wiadomość dla polskich telewidzów i słuchaczy radia: od poniedziałku 14 czerwca 2010 zaczyna obowiązywać nowe rozporządzenie KRRiT, zgodnie z którym reklamy nie mogą być głośniejsze niż programy, pomiędzy którymi są emitowane".

Od poniedziałku 14 czerwca 2010 roku problem ten możemy uznać za rozwiązany. W życie wchodzi bowiem nowelizacja rozporządzenia KRRiT o działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. Od teraz głośność reklam ustalać należy według "algorytmu obiektywnego pomiaru głośności dźwięku wielokanałowego".

Głośność reklam mają badać nadawcy. W rozporządzeniu czytamy:

§ 4a. 1. Poziom głośności emitowanych reklam i telesprzedaży nie powinien przekraczać poziomu głośności audycji je poprzedzających.

§ 4a. 2. W celu spełnienia warunków, o których mowa w ust. 1, nadawca zobowiązany jest do porównania poziomu głośności audycji nadawanych w okresie 20 sekund przed rozpoczęciem emisji reklam i telesprzedaży z poziomem głośności poszczególnych emitowanych reklam i telesprzedaży.

To tylko urywek , całego artykułu i nowego rozporządzenia.
Więcej dowiecie się z tych źródeł: krrit.gov.pl, tvn24.pl, radiozet.pl

Jest jeszcze druga bardzo dobra wiadomość, która niejako wspiera mój artykuł o "uciekających pop-upach" , bowiem również takie reklamy będą likwidowane.
Uciekające reklamy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz